esmaspäev, 25. aprill 2016

EESTI UJUMISE TÕUSEV TÄHT KARL JOHANN LUHT



Tere Karl! Kuidas sa jõudsid ujumise juurde? Kes oli sinu esimene treener? Kus sa oma ujumistreeninguid alustasid?

Tere!  Ujumise juurde suunasid mind minu vanemad. Käisin vanematega treener Eric Rootsi jutul Aura Veekeskuses, kus ta lasi mul ujuda 25m ja ütles ujutud aja peale, et ta võtab mu enda treeningrühma. Tema oligi minu esimeseks treeneriks, kuni rühmade vahetuse käigus tõsteti mind kõrgemasse rühma üle ning mu treeneriks hakkas Mihhail Krupnin. Treenima hakkamine just temaga on vorminud mu selliseks sportlaseks nagu olen praegu.

Kas ujumine oli sinu esimene spordiala või oled midagi veel teinud?

Üks ja ainus!

Kas kohe valisid seliliujumise või olid alguses mingid muud eelistused?

Olen ujunud kõiki erinevaid stiile- väga väiksena meeldis mulle ujuda konna, siis pöörasin rõhku rohkem kroolile, kuni ühtedel Eesti Meistrivõistlustel üllatasin seliliujumisdistantsil ujutud ajaga nii treenerit kui iseennast. Sellest ajast saati olen ujunud põhiviisina selili. Samuti on mul kõrvalaladena alati hästi välja tulnud ka krool ja liblikas.

Kolisid eelmisel aastal Tartust Tallinnasse.Mis oli selle põhjuseks? 

Põhjusi oli väga palju. Olin väga pikka aega kahevahel, kuid Tallinna meelitas mind just võimalus treenida Garantis.

Kuidas oled kohanenud oma uue klubi Garant treeningutega?

Eks esimene pool aasta oli ikka kõik uus ja teistmoodi, ei teadnud, mida oodata. Kindlasti kohanemisele aitasid kaasa treeningkaaslased, kellega juba varem olin käinud nii laagrites kui ka võistlustel.

Milline on kõige suurem erinevus TUK-i ja Garanti treeningutel?

Nii TUK-is kui ka Garantis on väga head treenerid, kes mõtlevad kõik plaanid korralikult enne läbi, et tagada sportlaste parimad tulemused. Kõige suuremaks erinevuseks peaksin just rühma. TUK-is koosnes treeningrühm, kus treenisin, ka noorematest liikmetest, kes sageli ei suutnud kannatada samu koormusi, mida mina vajasin.  Samuti on Garantis suurem rõhk jõutreeningutel, mida viiakse väga hästi läbi ja toidulisandite tarbimisel, milleta ei oleks võimalik nii suuri koormusi taluda


Oled teinud just sel hooajal suure arenguhüppe.Mida ise arvad mis on selle põhjuseks?

Kiirus on mul alati olnud väga hea vees, kuid sellel aastal on lisandunud sellele ka väga tugev põhi. Olen muutunud kõvasti vastupidavamaks.
Kroolis on samuti tulemused korralikult edasi läinud.Kas suvel Eesti pikaraja meistrivõistlustel ründad 200m vabalt esimest kohta? 

Pigem olulisemaks pean tulemust. Starti lähen endast maksimumi andma. Eks me näe, kuidas välja tuleb, konkurents on kõva.

Kas nüüd peale Balti matši on tekkinud mingi kindlus ja veendumus,et liigud õigel lainel EM-i poole Londonis? 

Keha ei olnud veel koormustest taastunud Balti matšil ja väsimus andis tunda just alade lõpus. Kuid ülesanded said täidetud ja eesmärgiks on ikkagi EM-il hästi ujuda. 

Millised eesmärgid sead endale Londoni EM-il? Kas Rio A norm 200m vabastiilis tuleb ära ?????

Lähen endast parimat andma, midagi lubada ei soovi! Esmalt proovime B- normiga hakkama saada.

Järgmine hooaeg siirdud õppima USA-se. Millise ülikooli valisid ja millised on sinu eesmärgid sellisel kõrgel tasemel treenides? 

Ma valisin Louisiana State University (LSU), kus on ka mitmed Eesti koondislased varem õppinud ja treeninud. Eks iga sportlase kõrgeim eesmärk ole Olümpia...

Mis on see mis paneb sind iga päev pakkima kokku trennikoti ja minema trenni ?

Harjumus, rutiin. Ilma treeninguteta ei oska midagi oma vaba ajaga pealegi hakata. See on kujunenud samasuguseks osaks minust elus nagu seda on söömine või magamine.

Kas sinu elus on olnud tugevaid tagasilööke, peale mida oli raske tagasi „püsti saada”?

Tugevaid tagasilööke pole esinenud, kuid mu nõrgaks kohaks on olnud alati tervis. Sagedad külmetused ja viirused on tihti mind takistanud saavutamaks oma maksimumi.

Kuidas sa näed oma elu peale tippspordi lõpetamist?

Ei olegi mõelnud sellisele asjale veel. Selle ajani on aega veel piisavalt, aga kindlasti naudin rohket uneaega!

.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar