neljapäev, 29. oktoober 2015

MARIA ROMANJUK MEIE KLUBI IRON LADY

Maria treeningul
Maria Romanjuk on hetkel parim Eesti naisujuja ja meie klubi suur tulevikulootus. Alljärgnevas intervjuus jagab Maria oma mõtteid ja kogemusi meiega.













Tere Maria! Räägime kõigepealt loo algusest peale: kuidas Sa ujumise juurde jõudsid? Kes oli sinu esimene treener? Kus alustasid oma ujumistreeninguid?

Kui ma olin esimeses klassis, siis vanemad otsustasid, et on vaja mind ujumiskursustele kirja panna. Kuigi ma üldse ei tahtnud ujuda ja õudsalt kartsin vett. Minu esimene treening toimus Endla ujulas, kus on ainult kaks rada. Esimene treener oli mul Andrei Arno (praegu samuti Garanti treener).

Millal hakkasid Kapelini juures treenima? Kas valisid kohe rinnuliujumise või eelistasid alguses mõnd teist ala?

2009. aastal algas minu koostöö Dmitri Kapeliniga. Endale stiili ei ole ma kunagi valinud, see tuli ise kuidagi minu juurde. Juba 2009 aastast hakkasin armastama rinnuli- ja kompleksujumist. Kuigi vahepeal olin ka pikamaaujuja.





Millisel aastal ujusid esimese Eesti noorterekordi? Millisel alal tuli see rekord? Millised emotsioonid haarasid sind?

Enda esimese Eesti noorterekordi ujusin Tartus, 2010. aastal. 200 meetrit  rinnuli  pikas basseinis ja aeg oli 2.36.27.  Neid emotsioone ei saa kirjeldada. See oli ikka väga magus hetk, kuigi ma teadsin, et on vaja veel väga palju edasi liikuda.

Milline senine saavutus on sinu jaoks kõige olulisem?

Minu kõige olilusem saavutus ? Hmmm……. ma arvan, et minu tulemused 2015 aasta MM-il Kaasanis, kus ma näitasin juba enam-vähen normaalseid tulemusi( kaks uut Eesti rekordit 100m ja 200m rinnuliujumises)

Milline roll on olnud Sinu kui rinnuliujuja väljakujunemisel treener Dmitri Kapelinil ?

Ma olen 1000% kindel, et ilma oma treeneri, Kapelinita, ei oskaks ma rinnuli ujuda. Minu arvates Dmitri Kapelin ongi ainuke rinnuliujumise spetsialist Eestis. Mina ei ole esimene Kapelini poolt treenitav rinnuliujuja, kes on olnud edukas. 2004. aastal ujus Ateena olümpiamängudel Aleksandr Baldin. Paegu treenib Dmitri Kapelin rinnuliujujatest veel Martin Allikvee-d.

Garantiga liitus 2,5 aastat tagasi üldfüüsilise ettevalmistuse treener Toomas Paju. Kas sellest on olnud nii Sinule kui klubile arengu mõttes kasu? Kas pead füüsilist ettevalmistust oluliseks osaks oma treeningutel?

Tänu meie jõusaali treenerile olen ma jõudnud just sellele tasemele, kus olen praegu. Olen väga tänulik talle. Ilma hea füüsilise vormita on võimatu kiiresti ujuda. See, et ta tuli meie juurde oli väga suur arenguhüppe kogu meie klubile.

Kas sinu elus on olnud tugevaid tagasilööke, peale mida oli raske tagasi „püsti saada”?

Ma arvan, et igaühel on olnud selliseid hetki, millal lihtsalt tahad alla anda. Minu isa oskab mind alati sellistel hetkedel aidata ja “surnud” punktist üle saada. Samuti minu treenerid tõstavad motivatsiooni ning lubavad, et kõik saab korda. Ma olen heades “kätes”

Paljud räägivad, et Sul on tugev iseloom. Sind on võimatu mõjutada enne starti. Kas see on looduse poolt Sulle antud või see on raske töö tulemus?

Mulle on antud looduse poolt raske ja tugev iseloom. Samas on see hea, aga mõned inimesed ei suuda minuga normaalselt suhelda. Jah, see on tõsi, et võistlustel olen väga keskendunud ning kõik mõtted on ainult stardil.Võistlustel ei ole mõtet tulla minuga niisama suhlema. 

Kas nüüd peale gümnaasiumi lõpetamist oled saanud pühenduda ainult ujumisele?

Jah, pärast kooli lõpetamist olen saanud korralikult trenni teha ja piisavalt puhata. Pühendun praegu ainult ujumisele. Soovin täide viia oma lapsepõlve unistuse- ujuda olümpial.

Räägime nüüd tulevikuplaanidest.Ilma numbreid nimetamata millised on Sinu esmased eesmärgid sellel hooajal?

Ma ütleks vaid seda, et eesmärgid on väga kõrged.

Kui reaalne on jõuda olümpia A- normini või selle lähedale? Millistel võistlustel üritad normi täita?

Ma ei oska arvata, kui lähedale A-normile suudan ma ujuda, aga loomulikul annan ma endast parima Londoni EMil.

Kas see kõlakas on õige, et järgmine hooaeg lähed Inglismaale Plymouthi kolledžisse õppima?

Praegu õpin usinalt inglise keelt ja järgmine hooaeg lähen kindlasti Eestist ära. Aga kuhu? Eks varsti näete…

Kuidas Sa näed enda elu peale tippspordi lõpetamist?

Kõigepealt kaks olümpiat ja siis võite selle küsimuse mulle uuesti esitada. Karjääri lõpetamiseni on veel väga palju aastaid.


Selline ongi siis meie klubi Iron Lady. Palju on juba saavutatud, aga nagu Maria lubas on kõige põnevamad ja säravamad hetked alles ees. Klubi teeb enda poolt kõik, et Maria unistused täituksid.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar